11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Kritik verme
Jüri
Simülasyon
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci marka yönetimi alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahip olacak ve bu bilgileri çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere uygulayabilecektir.
  • Öğrenci marka yönetimi alanındaki kavram ve kuramları anlayabilecek, yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.
  • Öğrenci nicel ve nitel verilerle desteklenen marka yönetimi ve pazarlama kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.
  • Öğrenci marka yönetimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecektir.
  • Öğrenci karmaşık ve sürekli değişen bir dünyada marka yönetimi konularını ve eğilimlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve öngörebilecektir.
  • Öğrenci edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilecek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giris. Marka yonetimi nedir?
2 Markalar ve firmalar. Genel bakis. PESTEL ve SWOT Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
3 Ürün yönetimi ve marka yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve görev tanımları Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
4 Marka konumlandirma, marka kimligi ve hedefleri. Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
5 Kreatif veri hazırlamak ve kullanmak Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
6 Marka yönetiminde strateji oluşturmak ve bu stratejileri günlük iş süreçlerinde uygulamak Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
7 Bir şirketin stratejik denetlenmesine yönelik dönem projesinin verilmesi Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
8 Proje yönetimi ve kanal yönetimi Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
9 Müşteri ilişkileri yönetimi Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
10 Ara Sınav
11 4 P ve önemi Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
12 Pazar araştırması yönetimi ve pazar araştırması sonuçları dorultusunda strateji geliştirme Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
13 Inovasyon, inovasyonun önemi ve süreç adımları, vaka sunumu Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
14 Donem sunumlarina hazirlik Dağıtılan not ve dökümanlar üzerinden sunuş için ön hazırlık
15 Donem sonu sunumlari
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Ders notu yoktur. Gerekli görülen makale, dergi vb. yayınlar derste anons edilir.
Önerilen Okumalar/Materyaller Akademik kitaplar, dergiler, ekitaplar, tezler. Önerilen bazı kitap ve dergiler: Strategic Brand Management, Kevin Lane Keller; Brand Failures, Matt Haig; Business Week; The Economist; Marketing Türkiye Web siteleri: www.brandchannel.com Üniversite kütüphaneleri: IEU, ITU, BILKENT, ODTU, vb. Konferans, sempozyum bildiri kitapları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
0
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
    Toplam
113

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010